dan före doppare dan

tjenis, är allt bra nu dagen innan julafton? 8-D
jag mår bra nu, i fredags var ju som sagt, jag, helle & unni i stan & tittade på bio, den var mycket bra! och så åt vi på restaurang, och det blev inte på mcdonalds eller pizzahut, tro det eller ej, det blev en annan pizzeriagrej.
för det första fick jag fel mat, och för det andra fick jag äcklig mat.
så fredag kväll, hela natten och hela dagen låg jag och åmade mig, mådde illa, kräkte...
aldrig mer den restaurangen, jag som till och med gav sex kronor i dricks.

min familj har som tradition att alltid gå på stan på lille julafton (?) , handlar lite julklappar, äter och har trevligt.
min bror förstörde dock detta idag, han skulle köpa ett x-box 360något, och så fanns det inte i stan, så vi fick avbryta våra planer, åka till trelleborg för att köpa hans dumma x-box, och i sin tur så kan jag inte längre sjunga sing-star,  "/ . så jag måste köpa ett playstation för att kunna sjunga, för mattis lämnade in det och fick pengar i utbyte. idiot!

har suttit hela kvällen och packat in julklappar nu, kom och tänka på en sak.
vet ni vem som har kommit på att man kan locka snörena med en sax? skulle bra gärna vilja veta det! :D

GOOOOOOOOOOOOD JUUUUUUUUUUUUUUUUUL!

Kommentarer
Postat av: uppi.

det var en man vid namn harald schwartze som på 1700-talet, 1743 för att vara exakt, kom på det här med "snörlockningen" av en ren slump! han skulle klippa av sin frus hår (eftersom långt hår blev omodernt på bara en dag..) när han skulle ta första klippet, slant han & istället för att klippa, "förde" han bara ner saxen kraftigt på håret, nanosekunden senare blev håret alldeles krulligt. vi ska alltså tacka geniet schwartze för denna extraordinära uppfinning! tack harre. (L)

2007-12-23 @ 23:32:46
Postat av: anna

tack för din söta kommentar! kramar!!

2007-12-24 @ 00:56:44
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Rebecca

åh, taaaaaack taaaaaaaaaack, harald schwartze, i loooooooooooooove you! azzå, hur ska man annars klara julen, utan krylliga snören?! goooood jul uppi!

2007-12-24 @ 11:27:20
URL: http://spidermansdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0