ola svensson & ålar.

idag har jag varit med julia, vi bakade pepparkakor & hade mysigt.  det är första gången i år. 
efter det åkte vi på en julgala i skurup.  det var mycket trevligt!  (:
där var bland annat ett luciatåg.  jag kom på mig själv bara stå och titta, titta, titta.. jag rös i hela kroppen.
jo, dem söng ju bra och så.. men jag bara älskar lucia, är det inte fint? med ljus, röda band. åh, så mysigt! <3
efter det var där lokala sångerskor, som sjöng.   ola svensson var där, alla bara skrek som galningar & tittade med tårfyllda ögon, själv stod jag och tittade på hans två dansare som var så mycket snyggare.. :D
linda bengtzing, var där & skånske-elias, tror jag han hette.

han är en pojke på typ.. 8 år? han sjunger bara låtar som - OBOOOOY, VILKET VACKERT VÄDER, och JAG BOOOOOOOR POOOO LANNNNNNNNDET!   han lottade ut en ål och min mamma blev uppdragen på sen, och vann.  så nu fick vi, enligt elias, ett ÅLAAAAAAAAAAAAAAAHUUUUUUUEEE   (ålhuvud?) 
jag tycker bara han är för mycket.   alla skåningar som syns, ska alltid överdriva.  så till alla som undrar, - nej, vi pratar inte skånska som ni tror.

nu ska jag öva på vår, min & uppis, redovinsning om först världskriget.
att läsa om krig, för mig, är som att läsa kinesiska.  jag fattar verkligen inte..
lycka mig till!  kram rebecca,


Kommentarer
Postat av: sanna

Ååh, Lucia är helt bäst! :D

2007-12-10 @ 16:25:56
URL: http://sannabellaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0