& jag har startat ett företag!

hell yeah!
denna veckan har vi företagsvecka i skolan.
istället för praon. 
vi får 100 kr per grupp, och så ska vi tjäna pengar liksom.     ;/
min grupp, bestående av mig, unni & joss, skulle egentligen typ underhålla på äldreboende och sälja kakor & så.
men NEEEJ!
- alltså det går inte..dom hör inte så bra...dom vill inte betala det..nej, det går inte, vi har redankakor..
BLA BLA BLAAAA!

så efter vi har ringt runt till typ 25 st, fick vi ändra våra planer, och efter mycket om och men fick vi jobb på dagis i hököpinge!   vi ska leka, busa, prata YOU NAME IT! med barnen.   får 300 kr!
inte nog med det, vi ska även sälja ett höstpaket som innehåller kakor och en dikt, sen ska vi dela ut reklam.
ALLT DETTA UNDER 4 TIMMAR!

det var allt..   NEJ REBECCA!
för DIN GRUPP har lovat martin nihlén (no-läraren) att underhålla i personalrummet för lärarna!
allting började med att martin gav oss en tjuga ifall vi spelade smoke on the water för honom,  JOVISST!, tänkte vi, det är ju ingen fara.  men helt plötsligt ska vi underhålla ALLA lärare som är i personalrummet.  
GUD, JAG KOMMER DÖ!!!   (SCHH, det är bara ca 10 minuter, en kvart.  men säg inte det! + att det gör inte saken bättre!)

nu ska jag kila iväg, så puss så länge!   <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0