om ticks.

jag har så himlans mycket ticks.
- när jag har låst dörren, måste jag rycka i handtaget tre gånger, därefter tittar jag om jag verkligen har låst dörren.
- jag måste ställa min väckaklocka tre gånger, sen måste jag kolla att den verkligen är ställt 3 gånger, så jag trycker på en knapp där 06.30 kommer upp varje gång jag trycker. så varje kväll hör man från mitt rum, tickticktick, när jag trycker på knappen.
- jag måste tänka en historia om en reseledare jag blev kär i i grekland varje kväll. helt innan 23.00, för när jag var i grekland så var det ju sommartid, och nu är det vintertid, alltså vi är en timme bakåt. och det var vi ju inte när jag var i grekland..
- jag måste kolla så det inte är damm vid elementet, när jag har lagt mig, och håller att somna.. snarkNEJ just det, måste kolla elementet.
- jag trummar alltid en speciell ramsa när jag går upp i trappan.
- jag måste ha dörren till mitt rum helt stängd, kan inte sova annars.
- jag måste alltid springa och kolla att alla lampor är släckta på ovanvåningen OCH undervåningen, fast bussen går om typ två sekunder..
- jag kan inte duscha med mina armband på.
- jag måste först säga godnatt till min lillebror, sen mamma, sen pappa och sist wilma.
ska jag fortsätta?

har ni några ticks? jag hade kunnat fortsätta i en evighet.
JAG MÅSTE SLUTA!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: sofie

sv: haha ja men det har du rätt i, dom har jag också lagt märke till^^ :D så sött!
hoppas din dag har varit bra, kram

2008-02-19 @ 17:33:09
URL: http://thenoteboook.blogg.se
Postat av: sanna

Jag har inte haft en överdrivet bra dag, höhö. Eftersom min vår och höst har varit sämst när det gäller skolan så har jag idag fått höra från min spanskalärare och några fler att jag måste kämpa för att behålla mina betyg. Blööööö... Jag orkar inte :|

MEN FY VAD HEMSKT med byggarbetaren... :(

Och på tal om ticks, jag har tusentals. Ett ganska karaktäristiskt exempel för mig just är att jag alltid när jag stänger kylskåpet så måste jag efter att jag har släppt dörren och låter den stängas (fattar man vad jag förklarar?) springa fram till diskbänken innan den stängs. Detta måste upprepas några gånger innan jag kan gå vidare på min dag.

Hur har din dag varit? :)

2008-02-19 @ 17:57:41
URL: http://sannabellaa.blogg.se
Postat av: Ida

Det där kallar jag inte ticks, jag skulle kalla det för tvångstankar!
Men såna har jag med.. Måste alltid ta fem av allting.. och så när jag tränar, t.ex situps och blir osäker på vilket nr jag är så måste jag börja om från början. Och jag kollar också alltid flera ggr om jag ställt alarmet, även fast jag vet att jag gjort det.

2008-02-19 @ 18:35:27
URL: http://daaarlingen.blogg.se
Postat av: Jessica

Haha, fan vad jag känner igen de där.
Men jag kallar mina fjantiga saker för tvångstankar.
Måste känna så att dörren är låst 2 ggr innan jag lägger mig. Måste ta på vissa saker innan sovdax.
Osv osv osv..även jag kan hålla på i evigheter, hehe.
Men det är en charm som vi har säger jag. Vi är "speciella", inte sant? ;-)

2008-02-19 @ 21:27:47
URL: http://wiren.blogg.se
Postat av: agnes

Jodå, skolan på måndagen var väl helt okej, det är väre när man kommer hem och ska sitta och öva på fysik hela eftermiddagen!
Jag gillar inte fysik! Det är såå tråkigt ju!
blä blä!

jag har också ticks, känner igen den där att kolla ¨så det är låst, det är nog efter att jag för första gången gick hemifrån sist och glömde låsa, inget blev stulet men jag började gråta!
HAH.

kram på dej!

2008-02-19 @ 21:43:31
URL: http://eyeswereblue.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0