släcka lampor!!!!!!!

min mamma, och speciellt min bror är onödigt dåliga på att släcka lampor.
jag som försöker tänka på vår miljö mycket, och leker polis säger till för jämnan.

min bror till exempel, han har tänt på sitt rum, när han går ner låter han det fortfarande vara tänt, han tänder sedan i trappen, för att gå vidare och tända i köket. för att sedan komma till hallen och tända där, och därefter gå in på toa för att tända och sedan gå ut till tvn i vardagsrummet, och tända där, för att sedan gå och låta tvn stå på.
hur svårt ska det vara att släcka en lampa efter sig?
inte bara med att jag sparar miljontals!.. kanske inte miljontals, men jag lovar tusentals, i alla fall hundratals kronor på att spricka som deras slav och släcka efter dem.
så snälla ni, för att inte bli hemsökta av polis-rebecca, så SLÄCK LAMPAN!

            image93                   ----->                        image94

Kommentarer
Postat av: sanna

Hej fjååårtiiiIIzzzzZZZ. Inte visste jag att du var miljöbästis :O Jag försöker faktiskt, men det går inte så bra. Jag är mörkrädd. Skratta inte. Kram :D

2008-01-28 @ 19:05:07
URL: http://sannabellaa.blogg.se
Postat av: antonia

Bra att du säger det, är själv ganska dålig på att släcka lampor :)

2008-01-31 @ 16:27:07
URL: http://tonias.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0