Hur kan man undvika att man är gravid?

Jag läste i en tidning idag att en 19 årig tjej, hade fått ont i magen en natt, och bara hej fallebooom födde ett barn. Hur kan man undvika att se att man är gravid? Jag tror det är omöjligt, dels för mensen (som denna tjej sade att hon hade haft hela tiden) och sen magen. Det är ju omöjligt att undvika när man är naken och i typ 8 månaden!
Jag tror inte man vill erkänna för sig själv, så man intalar sig själv:
Nej, jag är inte gravid! Jag är inte gravid! JAG ÄR INTE GRAVID!

Så alla som inte är redo för barn än, kolla noga era magar varje kväll, och sedan om något sparkar innuti er, så är det inte ett kycklingben som ni råkat svälja, utan antagligen ett bebisben!


Kommentarer
Postat av: anna

ja det känns nästan overkligt att se sitt egna namn så där...att omnämnas som ett bra köp..som designer..
hihi
kram!

2008-03-28 @ 22:41:25
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Josephine

Nej jag förstår nog inte heller hur man kan vara gravid utan att märka det! jo, jag älskar att sjunga och uppträda..alltid varit ett roligt intresse, skulle gärna hålla på det med lite mer, men får se nu om det blir mer tid då avhandlingen är klar.

Jamen timbuktu har jag till och med hört om:D

2008-03-29 @ 11:30:45
URL: http://mumintroll84.blogg.se
Postat av: sanna

Haha, saken är den att just detta faktiskt hände min systers kompis kompis eller något :| Hon hade jätteont i magen en dag, kom in till sjukhuset och fick veta att hon skulle föda ett friskt litet barn samma dag. Helt sjukt, helt sant. Under hela graviditeten hade hon liksom gjort allt som vanligt. Barnet hade typ hamnat på något sätt i magen så att det inte syntes. Ganska så jättetur att hon hade pojkvännen kvar och så :D Fatta vad läskigt för typ släktingar om man ringer och säger: Hej hej, jag har fått en liten dotter/son :)
Höhö. Ja, så är det . ha det fin fint :D kram

2008-03-29 @ 11:36:11
URL: http://sannabellaa.blogg.se
Postat av: agnes

det första här under är en kommentar jag skulle skickat igår, till det inlägget under, men det var något fel på datron så det gick inte så , haha, du får det nuu :)

well Hellooo,
nu är jag hemma! :)
Hoppas du har haft det braaaa i veckan, inte fööör många läxor?! :)
Åh! jag ska göra det, alltså dra ut alla sladdar och så, men hm, det går nog bara i mitt rum, annars kommer nog inte resten av familjen bli så glad! Men då gör man ju ändå lite!
Alltså, jag vill göra mer för miljön! Men det känns liksom som man inte kan göra så mycket ändå. Men men, man får bara fortsätta med småsaker, som att släcka och stänga av grejir och så ,
Hoppas allt är bra meed deej!
Kram!

Det jag skriver nu är liksom, NU :) haha.
Keno är en Flat coated retriver, de är ganska lika labradorer fast längre hår, smalare och ja, egentligen tycker inte jag de raserna är så lika men, vissa tyckre det :) haha.
Ohja, de är så underbara djur!
Jag har alltid älskat djur, ända sen jag var lite och sprang ut så fort det regnat för att samla sniglar att klappa på :) haha,
och oj, man måste väl ändå märka på något sätt att man har ett barn imagen, jag menar det är ju ganska stort ändå! ..hm, jaadu! :)

Kram på dej!

2008-03-29 @ 14:28:45
URL: http://eyeswereblue.blogg.se
Postat av: Joohanna ´

amen oj vad cp :S såklart man märker att man blivit gravid .. "liksom oj nu har jag gått upp 4 kilo, där ser man!" så tänker man ju inte direkt xD haha!

2008-03-29 @ 14:51:07
URL: http://joyys.blogg.se
Postat av: Lovisa

HAHA :D knasigt!

2008-03-29 @ 22:44:40
URL: http://onemoretry.blogg.se
Postat av: joanna

Nej jag förstår inte heller hur det går ihop. På något sätt måste man ju märka att man är gravid? Allt illamående och humörsvängningar och att man dessutom går upp rejält i vikt haha..

2008-03-29 @ 23:55:19
URL: http://joannakask.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0